Jak oszczedzić na komórce

Dawno nic nie pisałem. Ale jakoś nie miałem pomysłu. Dzisiaj troszkę o oszczędzaniu. Jak zaoszczędzić choć trochę na telefonie komórkowym. Obecnie płace £31 abonamentu ale oczywiście go przekraczam :). Bo a to trzeba zadzwonić pilnie do Polski albo smsa wysłać.
Tutaj na miejscu nie wydzwaniam za bardzo. Ten abonament jest dla mnie nie opłacalny.
Jednym z doskonałych narzędzi do wyszukiwania odpowiednich kontraktów jest autoryzowany przez Ofcom billmonitor.com. Dostępne sa dwie funkcje. Pierwsza to manualnie podajemy co nas interesuje i strona wypluwa nam oferty. Druga natomiast, bardziej interesująca, analizuje nasze konto online (trzeba podac dane) i dostosowuje ofertę do tego jak faktycznie używamy naszego telefonu. Co miesiac dostajemy na maila rekomendacje.
Motorola RAZR :)
Ja poszedłem o krok dalej i 

sam przeszukałem siec. Generalnie to mało dzwonie, mało smsuje natomiast internetu używam dużo. I wydłubałem kontrakt za £13 z sieci "3" gdzie bedzie 100 min, 5000 smsów, połączenia po 3 za darmo i najważniejsze nie limitowany internet. Ale żeby do tego mieć dobry telefon :) biorę jakiś szmelc od nich i sprzedaje oczywiście przynoszę również moj stary telefon za który też mi placa (można sprzedać na własną rękę). Srednio powinno mi wyjsc jakies £100 dokładam drugie tyle i mam jakis fajny telefonik :) a po rozbiciu dołożonej stówy na 24 miesiace kontraktu "pi razy drzwi" wychodzi mi £17.20 czyli £13.80 miesięcznie oszczędzam :)
to jest prawie £160 rocznie. A na dwóch telefonach i przez 24 miesiące kontraktu daje to oszczędność ponad £600.

I czy nie warto poszperać i pokombinować?

Komentarze

  1. Ja tam od lat jade na abonamencie za 10 funtow. Na dodatek to 30 dniowy, wiec mozna zerwac kiedys sie chce. Zadnej smyczy.

    5000 smsow? To trzeba srednio 166 smsow dziennie wysylac. Chyba nawet romansujace nastolatki tyle nie wyrobia?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez myslalem o tym 30 dniowym. A w jakiej sieci masz?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja akurat w T-Mobile, ale przeszlam na ten abonament 30 dniowy 4 lub 5 lat temu. Internet bez ograniczen (znaczy jest chyba 500mb limitu, ale nie wiem czy mnie tez dotyczy).

    A drugi telefon zamienilam na pre-paid.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam abonament, w tym 300min, iles tam smsow ktorych praktycznie nie wysylam i nielimitowany internet za 26F w T-mobilu. Jestem wierna tej sieci tylko dlatego ze znam numer dostepowy na stacjonarne i na komorki do Polski gdzie minuta polaczenia kosztuje kilka pensow. Nie jest to malo, ale mam kontrakt na 18mcy i to mi w miare odpowiada... Najgorsze opinie slyszalam na temat sieci 3 i omijam ja szerokim lukiem.
    A najbardziej mozna chyba zaoszczedzic jesli nasza polowa ma firmowy telefon z niemal nieograniczona liczba minut :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kluczowe gałęzie przemysłu w Szkocji - czyli gdzie można znaleść pracę