Zmiana adresu w HMRC



Nie wszyscy wiedzą, że przy każdorazowej przeprowadzce trzeba zmienić adres w HMRC (Brytyjski Urząd Skarbowy). Ja się przekonałem o tym na własnej skórze. Kiedy to zmieniając pracę. Mój wspaniałomyślny poprzedni pracodawca ociągał się z wystawieniem dokumentu P45 potrzebnego nowemu pracodawcy. Bez tego dokumentu automatycznie wciągani jesteśmy na wyższy kod podatkowy.
Bo HMRC zakłada, że mamy dwie prace.  Nadpłaciłem podatek na jakieś f1000. W pewnym momencie zacząłem to traktować jak konto oszczędnościowe z celem na wakacje.
A więc chcąc odzyskać należne mi pieniądze

udałem się to lokalnego HMRC. I myślałem, że zostanę ochoczo przyjęty przez jednego z doradców, a tu psikus. Jedna pani, która kierowała ruchem :). Po prostu pytała o przyczynę wizyty i kierowała do telefonu informując przy tym jaki numer trzeba wykręcić.
I dzwonie. Parę pytań bezpieczeństwa i …… i poległem bo od przyjazdu nie zmieniałem adresu w HMRC, a przeprowadzałem się trzy razy. Po dwóch próbach weryfikacji konto zostało zablokowane. Jedyna opcja na zmianę adresu teraz to wysłać list i załączyć kupę dokumentów w celu weryfikacji.

A więc drogi czytelniku jeżeli mieszkasz w UK pamiętaj o zmianie adresu lub danych osobowych jak nazwisko. A możesz to zrobić tutaj:
https://online.hmrc.gov.uk/shortforms/form/PAYENICoC?dept-name=PAYENI&sub-dept-name=COC&location=44&origin=http://www.hmrc.gov.uk


Zerknij równie na:
Roznica w zarobkach w UK

Komentarze

  1. Ja bylam przekonana, ze sami sobie zmieniaja z payslips i danych od pracodawcy. Ale potem jak zarejestrowalam spolke limited i wyslalam do nich papiery z aktualnym adresem, to oni zaczeli mi wysylac czesc korespondencji na stary adres, a czesc na nowy. Mialam przekierowanie poczty, wiec szybko sie zorientowalam.

    Nigdy za to nie informowalam ich o zmianie adresu z pierwszego na drugi, a drugi mieli. Wiec jednak jakos to sobie aktualizuja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wlasnie ciezko to jest rozgrysc. Moze sami aktualizuja adres na podstawie payslip-ow, a potwierdzenie tozsamosci przeprowadzaja na podstawie pierwszego zarejestrowanego przez nas samych. No coz, pozostaje mi tylko wyslac list i czekac. A co bedzie opisze.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kluczowe gałęzie przemysłu w Szkocji - czyli gdzie można znaleść pracę